prodejna Footshop v Praze
se souhlasem Footshop
Sneakers jedou!
Footshop po silných výsledcích prvního kvartálu zvyšuje finanční výhled
Skupina Footshop, přední evropský prodejce streetwearové módy, pokračuje i letos v mimořádně úspěšné růstové vlně. Výsledky za první kvartál vykázaly ve všech finančních ukazatelích výrazný meziroční růst. Skupina zvyšuje původní finanční výhled na rok 2025 a nově cílí na tržby ve výši 1,80–2,00 miliardy Kč, v případě ukazatele EBITDA na 150–180 milionů Kč.
„Do roku 2025 jsme vstoupili velmi úspěšně. Výsledky za první čtvrtletí potvrzují pokračující růst napříč trhy i segmenty a navazují na historicky nejúspěšnější rok 2024. Výrazně jsme rozšířili naši evropskou přítomnost vstupem na deset nových trhů a upevnili pozici Footshopu mezi předními hráči v prémiové streetové módě. Značku Queens jsme posílili otevřením první vlajkové prodejny v centru Prahy a připravujeme další expanzi kamenných obchodů Footshopu v klíčových evropských městech. Velký potenciál vidíme také v rozšíření portfolia o nové prémiové značky, v čele s ikonickou značkou Jordan. Věříme, že naše silné zaměření na inovace, zákaznickou zkušenost a provozní efektivitu nám dává pevný základ pro další růst i v dalších letech,“ říká Peter Hajduček, CEO a zakladatel Footshopu.
Skupina Footshop dosáhla v prvním čtvrtletí 2025 výrazného meziročního růstu všech klíčových finančních ukazatelů. Výsledky navazují na úspěšný rok 2024, kdy skupina dosáhla historicky rekordního obratu 1,44 miliardy Kč, a odrážejí pokračující růstovou dynamiku. Díky výraznému zlepšení finančního zdraví, včetně snížení čistého dluhu o 83 % a splacení všech bankovních úvěrů, Footshop zvyšuje svůj původní výhled na rok 2025. Do roku 2029 chce skupina zdvojnásobit své tržby na 2,6-3,0 miliardy Kč.
„Silný výkon v roce 2024 a úspěšný začátek roku 2025 dále posilují finanční zdraví skupiny Footshop – rostoucí zisk, silnější cash-flow i rozvaha nám dávají prostor pro další rozvoj. Splátkou všech bankovních úvěrů ke konci roku 2024 jsme snížili poměr čistého dluhu k EBITDA z 2,15 na 0,17. Věřím, že další růst a důraz na provozní efektivitu budou i nadále posilovat hodnotu pro naše akcionáře,“ doplňuje Leoš Brabec, finanční ředitel skupiny Footshop.
„Máme radost, že Footshop dlouhodobě vykazuje mimořádné výsledky. Nastavená obchodní strategie a výborná finanční výkonnost se začíná propisovat i do důvěry akcionářů. Akcie Footshopu se nyní řadí mezi růstově nejzajímavější tituly pražské burzy,“ komentuje Oliver Polyák, manažer divize investičního bankovnictví společnosti WOOD & Company, která stojí za projektem prvního SPACu v Česku.
Footshop letí: Miliarda v tržbách a expanze do zahraničí
Expanzní strategie
Rozvojová strategie skupiny zahrnuje kombinaci online a offline zákaznické zkušenosti. Šest kamenných prodejen značek Footshop a Queens v metropolích střední a východní Evropy (2x Praha, Bratislava, Budapešť, Bukurešť a Varšava) navštívilo v roce 2024 více než milion zákazníků. V rámci další expanze se po nedávném otevření poboček ve Varšavě a v Praze (Queens) společnost v rámci regionu střední a jihovýchodní Evropy zaměřuje na Sofii a Atény, zatímco na západoevropských trzích zvažuje otevření prodejen v Berlíně, Paříži, Lyonu nebo Marseille.
Zkušenosti ukázaly, že 80 % návštěv je realizováno přes mobilní zařízení, proto skupina investovala do vývoje vlastních aplikací pro obě značky s cílem zlepšit zákaznickou zkušenost. Mobilní aplikace obou značek si stáhlo už přes 400 tisíc fanoušků streetwearové módy.
První čtvrtletí roku 2025 představovalo pro skupinu nejdynamičtější období v historii společnosti – díky jednotné platformě spustila lokalizované e-shopy pro obě značky v deseti nových regionech, což umožnilo plné pokrytí evropského trhu. Webové stránky skupiny navštívilo vloni přes 41 milionů návštěvníků, meziročně se návštěvnost webu zvedla o 23 %. K odběru zákaznického newsletteru je registrováno 2,6 milionů odběratelů.
„Díky expanzním a rozvojovým aktivitám vzrostla v loňském roce naše zákaznická základna o 24 % a registrovali jsme meziroční nárůst objednávek o 27 %. Zhruba pětinový podíl tvoří loajální zákazníci, kteří u nás realizují několik objednávek ročně a opakovaně se vracejí. Všechny naše objednávky jsou centrálně vyřizovány v pražském skladu o rozloze 10 tisíc metrů čtverečních, kde nyní významně investujeme do robotizace a celkového zefektivnění procesu odbavení objednávek,“ doplňuje Hajduček.
Rozšiřování zákaznické základny jako další příležitost k růstu
Podle dat společnosti Behavio si 35 % Čechů koupí tenisky několikrát za rok. Z těchto lidí má více než čtvrtina (26 %) povědomí o značce Footshop, což představuje nárůst o 4 p.b. od začátku roku 2025. Většinou se jedná o mladou generaci do 27 let, která tvoří největší zákaznickou základnu této značky. Skupina tak vidí výrazný nákupní potenciál u starší populace, na kterou se chce více zaměřit. „Naší současnou strategií je rozšířit aktivity na další zákazníky skupiny tak, abychom budovali povědomí o značce mezi lidmi, kteří Footshop neznají, ale nakupují v rámci nákupní kategorie. To vše při zachování věrnosti naší hlavní zákaznické základně GenZ, která tvoří největší skupinu,“ uzavírá Hajduček.
Skupina Footshop v prvních měsících roku významně investovala do marketingových aktivit a zvýšení znalosti značky mezi novými potenciálními zákazníky. Realizovala svou první televizní kampaň s celebritami cílenou na širší věkovou skupinu 15-55 let a také novou „always on“ digitální kampaň na českém, rumunském a polském trhu. Obě kampaně měly okamžitý pozitivní výsledek a projevily se v růstu zákaznické základny i zvýšení znalosti značky. Metrika vyhledávání značky Footshop vzrostla v březnu meziročně o 138 %, v prvním čtvrtletí dohromady o 58 %.