Pluxee ZAMR 2025 1.místo do 5000 zaměstnanců ve Středočeském kraji. AERO Vodochody Aerospace Luboš Tejkl uprostřed.

1.místo do 5000 zaměstnanců ve Středočeském kraji získalo AERO Vodochody Aerospace.

se souhlasem soutěže Pluxee

Zaměstnavatel roku

Pluxee Zaměstnavatel roku 2025: Vítězové z Prahy a Středočeského kraje jsou již známi

Letošní, již 23. ročník soutěže Zaměstnavatel roku odstartoval regionální ocenění v jednotlivých kategoriích. V pondělí 12. května byli vyhlášeni první vítězové – z Prahy a Středočeského kraje. Zástupci pořádajícího Klubu zaměstnavatelů a generálního partnera soutěže, společnosti Pluxee (dříve Sodexo Benefity), slavnostně předali ocenění zástupcům vítězných firem při setkání v sídle společnosti PricewaterhouseCoopers v Praze. Právě její metodika Saratoga se totiž pro hodnocení firem v soutěži využívá.

Soutěž Pluxee Zaměstnavatel roku proběhla poprvé již v roce 2003. Za tu dobu se stala jednou z neprestižnějších na českém pracovním trhu. Od začátku je totiž orientovaná jinak než jiné soutěže tohoto typu, zaměřuje se na tuzemské firmy z pohledu lidských zdrojů. „Je nutno ocenit, že přístup firem k zaměstnancům se za těch třiadvacet let značně proměnil,“ zdůrazňuje Daniel Čapek, generální ředitel Pluxee. „Z velké části za tím stojí bezpochyby i dlouhodobě nízká nezaměstnanost, která zaměstnavatele vede k tomu, aby o své zaměstnance pečovali. Správně nastavený systém firemních benefitů je naprosto zásadní. Firmy se tak stávají konkurenceschopnějšími.“

Vyvíjela se ale samozřejmě i samotná soutěž. „V roce 2003 šlo o poměrně skromnou akci, s dnešními rozměry soutěže se to nedá srovnat,“ říká Pavel Hulák z Klubu zaměstnavatelů, který je zakladatelem a organizátorem soutěže. „Letos jsme měli 160 přihlášek. Někteří zaměstnavatelé jsou s námi od prvopočátku, mnohé firmy se hlásily již poněkolikáté v řadě. A nechyběli ani nováčci, například Česká národní banka, která při své premiéře uspěla v Praze.“

Dlouhodobí účastníci bodovali i letos

Ve všech třech hlavních kategoriích (do 500 zaměstnanců, do 5 000 zaměstnanců a nad 5 000 zaměstnanců) letos v Praze i ve Středočeském kraji uspěli tradiční účastníci soutěže. Jejich opakované úspěchy dokazují, že kvalitní práce s lidskými zdroji, promyšlená interní komunikace a rozvoj firemní kultury přinášejí dlouhodobé výsledky. „Ocenění v soutěži Pluxee Zaměstnavatel roku firmy vnímají jako prestižní potvrzení své práce i jako důležitý nástroj HR komunikace – jak směrem dovnitř k zaměstnancům, tak navenek k potenciálním uchazečům,“ vysvětluje Pavel Hulák z Klubu zaměstnavatelů. „Z rozhovorů se zástupci firem i z výsledků hodnocení je zřejmé, že zaměstnanci dnes vnímají nejen benefity a podmínky, ale i širší postoj firmy ke společnosti. Roste význam hodnot jako je důvěra, otevřenost, společenská odpovědnost nebo férovost. Lidé už nechtějí pracovat jen pro značku, ale pro firmu, s jejímž přístupem se mohou ztotožnit.“