PPF Renáty Kellnerové koupila podíl v ProSieben před dvěma lety
The Kellner Family Foundation / T. Schneider / Shutterstock.com
Proti Berlusconiům. PPF chce zdvojnásobit podíl v ProSieben, nabízí za akcii o pětinu víc než MFE
Investiční skupina PPF nabídla odkup akcií německé mediální společnosti ProSiebenSat.1 s cílem zdvojnásobit svůj podíl na 29,99 procenta. Reaguje tak na nabídku italské MFE-MediaForEurope rodiny Berlusconiů, která chce ProSiebenSat ovládnout. PPF nabídla za akcii sedm eur, což je o 21 procent více, než je předpokládaná nabídková cena MFE.
čtk
PPF již v ProSiebenSat.1 vlastní více než dva roky podíl téměř 15 procent prostřednictvím přímých akcií a finančních instrumentů. Italská MFE drží zhruba třetinový podíl a na konci března oznámila záměr firmu zcela ovládnout nabídkou odkupu akcií za cenu váženého průměru za poslední tři měsíce.
Cena nabídnutá PPF představuje prémii 17 procent proti závěrečné uzavírací ceně ze dne 9. května na burze XETRA a 22 procent vůči tříměsíčnímu váženému průměru ceny akcií předcházejícímu oznámené nabídce MFE.
Nabídková cena také představuje prémii osm procent vůči průměrným odhadovým cílovým cenám akcií společnosti ProSiebenSat.1 burzovními analytiky v ročním výhledu.
Skupina PPF zvyšuje podíl v ITIS Holding na 95 %
PPF podle svého sdělení usiluje o proporcionální zastoupení v dozorčí radě, aby aktivněji podpořila management ProSiebenSat.1 v jeho pokračujícím úsilí o transformaci společnosti.
„Nabídka poskytuje akcionářům ProSiebenSat.1 okamžitou možnost zpeněžit jejich investici, aniž by se vystavovali riziku spojenému s případným dlouhotrvajícím transformačním procesem,“ uvedla PPF v tiskové zprávě.
Transakce umožní PPF podle zprávy zvýšit její podíl v ProSiebenSat.1 na podobnou úroveň jakou má MFE. „Předložili jsme atraktivní nabídku odkupu v hotovosti a hodláme se v budoucnu mnohem aktivněji podílet na činnosti dozorčí rady ProSiebenSat1. Doufáme, že tato nabídka osloví akcionáře i všechny zainteresované strany a připraví tak cestu k uvolnění potenciálu společnosti,“ uvedl generální ředitel PPF Jiří Šmejc.
PPF hodlá zveřejnit nabídkový dokument v průběhu období pro akceptaci nabídky MFE. Nabídka PPF by se tak mohla považovat za konkurenční ve smyslu německého zákona o nabývání a převzetí cenných papírů.
Nabídka podle PPF necílí na získání kontroly nad společností ProSiebenSat.1 a nepředstavuje ani nabídku převzetí, ani povinnou nabídku. Schválit ji německý Spolkový úřad pro finanční dohled (BaFin) a následně bude zveřejněna na adrese https://www.prism-offer.com.
Vedle podílu v ProSieben vlastní PPF skupinu CME, která v Česku provozuje televizi Nova a další televizní stanice v Chorvatsku, Bulharsku, Rumunsku, Moldavsku, na Slovensku a ve Slovinsku.